Akumulatory dla motocykli
Zagadnienia dotyczące akumulatorów motocyklowych tylko z pozoru są identyczne jak te poruszane w przypadku pojazdów osobowych. Główną różnicą w tych dwóch przypadkach jest to, ze samochód najczęściej jest wykorzystywany przez cały rok, podczas gdy motocykle opuszczają garaże jedynie sezonowo. Ten półroczny postój nie jest obojętny dla delikatnego akumulatora – czasami zimowy sen jest dla niego wręcz zabójczy.
W przypadku motocykli stosuje się zwykle dwa rodzaje akumulatorów: żelowe oraz klasyczne kwasowe. Te pierwsze mają tą przewagę, że praktycznie nie wymagają od użytkownika dbania o stan elektrolitu. Ich cała obsługa zwykle ogranicza się do utrzymywania ich w czystości oraz regularnego doładowywania.
Akumulatory kwasowe wymagają już znacznie większej uwagi z racji na konieczność uzupełniania ubytków elektrolitu. Na wspomniany wcześniej okres zimowy najbezpieczniej jest jednak akumulator w pełni wymontować z pojazdu. Zimą powinien przechowywany być w pomieszczeniu o temperaturze pokojowej, dobrze wentylowanym i z dala od źródeł ciepła i ognia.
Akumulator motocyklowy powinien cechować się również bardzo dużą szczelnością i dobrą pracą w każdej pozycji. W odróżnieniu od prowadzenia samochodu, jazda motocyklem to ciągłe przechyły (w przypadku ścigaczy nawet 45 stopniowe) co może negatywnie wpływać na pracę akumulatora lub prowadzić do niebezpiecznych wycieków elektrolitu. Czasami zachodzi też konieczność montowania akumulatora „na boku” ze względu na specyficzną i kompaktową konstrukcję niektórych motorów.